Aktif öğrenci katılımlı öğrenme yöntemleri ve teknolojinin kullanılması,
Akademik personel iletişiminin etkin olması,
Bölüm müfredatlarında öğrencilerin kariyer hedeflerini gerçekleştirmesini sağlayacak ve üstlenecekleri rollere hazırlayan programların bulunması,
Etkili öğrenci danışmanlığı,
Eğitimi geliştirmeye istekli, inançlı, genç ve motivasyonu yüksek, alanında gerekli yetkinliğe sahip öğretim elemanlarına sahip olmak,
Mezuniyet sonrası istihdam kolaylığı,
Ulaşılabilir ve merkezi bir konumda olması,
Modern ve gelişmiş bir kampüse sahip olması,
Uluslararası değişim programlarının varlığı ve bu programların her dönem etkin bir biçimde kullanılabiliyor olması,
Müfredatta çeşitlilik, güncellik ve uygulamalı eğitime verilen önem,
Yenilikçi, dinamik ve huzurlu bir çalışma ortamına sahip olmak,
İlgi gören ve ilerleyen bir meslek grubu yetiştiriyor olmak,
Akademik personel idari personel iletişimimin istenilen düzeyde olması,
İdari personel öğrenci iletişimin istenilen düzeyde olması,
Üniversitemizin büyük ve kapsamlı kütüphanelerinden birine sahip olması ve kampüs dışı erişim için öğrencilerimize verilen kullanıcı adı ve şifre ile online kaynaklara ve veri tabanlarına anında erişim sağlaması,
Üniversitemizde ve fakültemizde girişimcilik ve yenilik faaliyetleriyle ilgili gerekli organizasyonların yönetim tarafından desteklenmesi ve teşvik edilmesi.
Zayıf Yönler
Alt uzmanlaşma dallarının tamamlanmamış olması,
Öğretim elemanlarının yurtdışı tecrübelerinin yeterli olmaması,
Öğretim elamanı başına düşen danışmanlık yapılacak öğrenci sayısının fazla olması,
Öğrencilerin yeterince yabancı dil bilmemesi ve bu nedenle Fullbright, Erasmus gibi programlara gerekli özenin gösterilmemiş olması,
Sanal gerçeklikten yoksun eğitim sistemi.
Fırsatlar
Yeni yasal düzenlemeler,
2023 yılında tamamlanması planlanan 1915 Çanakkale köprüsü sayesinde mevcut ulaşım ağının gelişmesi,
Programımız öğretim kadrosunun alanlarında yeterli bilgi ve donanıma sahip olması nedeniyle ulusal ve uluslararası akademik çevrede tanınmaları,
Aktif öğretim elemanlarına sahip olunması,
Aktif idari personele sahip olunması,
Bölüm ve diğer üniversite öğretim üyeleri arasındaki ilişkinin yeterli olması,
Bölümümüz öğretim kadrosunun tecrübe, yetenek ve gelişme arzusunun yeterli olması.
Tehditler
Akademik personelin kaygılarının bilimsel çalışma trendine olumsuz etki yapması,
Öğrenci sayısının fazlalığı nedeniyle eğitim kalitesinin düşmesi,
Yeterli laboratuvar ve ekipmana sahip olunmaması,
Öğretim elemanları dışında öğrencilere psikolojik danışmanlık veya mentorluk yapabilecek bir departmanın olmayışı,
Yeni üniversiteler açılması,
Yükseköğretim politikalarının sık değişmesi nedeniyle eğitim kalitesinin etkilenmesi,
Sağlık alanında yoğun bilgi kirliliği,
Öğrenci kontenjanının artırılmasının kaliteyi olumsuz etkilemesi,
Sağlık profesyonellerinin görev, yetki ve sorumlulukların belirgin olmaması nedeniyle mesleki alan ihlallerinin varlığı,
Kamu kurumlarında klinik uygulamada iş birliklerin kullanılamaması,
Öğrenci sayısında yaşanan plansız artış ve bunun yarattığı haksız rekabet ortamı.