Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü

Ebelik Bölümü SWOT Analizi

Ebelik Bölümü SWOT Analizi

Güçlü Yönler

  • Aktif öğrenci katılımlı öğrenme yöntemleri ve teknolojinin kullanılması,
  • Akademik personel iletişiminin etkin olması,
  • Bölüm müfredatlarında öğrencilerin kariyer hedeflerini gerçekleştirmesini sağlayacak ve üstlenecekleri rollere hazırlayan programların bulunması,
  • Etkili öğrenci danışmanlığı,
  • Eğitimi geliştirmeye istekli, inançlı, genç ve motivasyonu yüksek, alanında gerekli yetkinliğe sahip öğretim elemanlarına sahip olmak,
  • Mezuniyet sonrası istihdam kolaylığı,
  • Ulaşılabilir ve merkezi bir konumda olması,
  • Modern ve gelişmiş bir kampüse sahip olması,
  • Uluslararası değişim programlarının varlığı ve bu programların her dönem etkin bir biçimde kullanılabiliyor olması,
  • Müfredatta çeşitlilik, güncellik ve uygulamalı eğitime verilen önem,
  • Yenilikçi, dinamik ve huzurlu bir çalışma ortamına sahip olmak,
  • İlgi gören ve ilerleyen bir meslek grubu yetiştiriyor olmak,
  • Akademik personel idari personel iletişimimin istenilen düzeyde olması,
  • İdari personel öğrenci iletişimin istenilen düzeyde olması,
  • Üniversitemizin büyük ve kapsamlı kütüphanelerinden birine sahip olması ve kampüs dışı erişim için öğrencilerimize verilen kullanıcı adı ve şifre ile online kaynaklara ve veri tabanlarına anında erişim sağlaması,
  • Üniversitemizde ve fakültemizde girişimcilik ve yenilik faaliyetleriyle ilgili gerekli organizasyonların yönetim tarafından desteklenmesi ve teşvik edilmesi.

Zayıf Yönler

  • Alt uzmanlaşma dallarının tamamlanmamış olması,
  • Öğretim elemanlarının yurtdışı tecrübelerinin yeterli olmaması,
  • Öğretim elamanı başına düşen danışmanlık yapılacak öğrenci sayısının fazla olması,
  • Öğrencilerin yeterince yabancı dil bilmemesi ve bu nedenle Fullbright, Erasmus gibi programlara gerekli özenin gösterilmemiş olması,
  • Sanal gerçeklikten yoksun eğitim sistemi.

Fırsatlar

  • Yeni yasal düzenlemeler,
  • 2023 yılında tamamlanması planlanan 1915 Çanakkale köprüsü sayesinde mevcut ulaşım ağının gelişmesi,
  • Programımız öğretim kadrosunun alanlarında yeterli bilgi ve donanıma sahip olması nedeniyle ulusal ve uluslararası akademik çevrede tanınmaları,
  • Aktif öğretim elemanlarına sahip olunması,
  • Aktif idari personele sahip olunması,
  • Bölüm ve diğer üniversite öğretim üyeleri arasındaki ilişkinin yeterli olması,
  • Bölümümüz öğretim kadrosunun tecrübe, yetenek ve gelişme arzusunun yeterli olması.

Tehditler

  • Akademik personelin kaygılarının bilimsel çalışma trendine olumsuz etki yapması,
  • Öğrenci sayısının fazlalığı nedeniyle eğitim kalitesinin düşmesi,
  • Yeterli laboratuvar ve ekipmana sahip olunmaması,
  • Öğretim elemanları dışında öğrencilere psikolojik danışmanlık veya mentorluk yapabilecek bir departmanın olmayışı,
  • Yeni üniversiteler açılması,
  • Yükseköğretim politikalarının sık değişmesi nedeniyle eğitim kalitesinin etkilenmesi,
  • Sağlık alanında yoğun bilgi kirliliği,
  • Öğrenci kontenjanının artırılmasının kaliteyi olumsuz etkilemesi,
  • Sağlık profesyonellerinin görev, yetki ve sorumlulukların belirgin olmaması nedeniyle mesleki alan ihlallerinin varlığı,
  • Kamu kurumlarında klinik uygulamada iş birliklerin kullanılamaması,
  • Öğrenci sayısında yaşanan plansız artış ve bunun yarattığı haksız rekabet ortamı.